01-01-1970Post. o nał. obow. przeprow. oceny oddział. na środow. przeds. pn. „Budowa minibrowaru w obrębie rozbudowywanego i przebudowywanego budynku dawnego spichlerza, który zmienia sposób użytkowania na budynek hotelowo-gastronomiczny z minibrowarem
Znak: GK-6220.4.2011
Korczyna, 29 lipiec 2011r.
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 63 ust. 1 i 4, ustawy z dnia 3 października 2008r.
o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn.zm.), zwanej dalej ustawą, po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krośnie
postanawiam
1. Nałożyć obowiązek przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia pn. „Budowa minibrowaru w obrębie rozbudowywanego i przebudowywanego budynku dawnego spichlerza, który zmienia sposób użytkowania na budynek hotelowo-gastronomiczny z minibrowarem restauracyjnym” na działce nr ewid. 1085 w miejscowości Kombornia,
2. Określić zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla ww. przedsięwzięcia w zakresie zgodnym z wymogami art. 66, bez pkt 10 ustawy, w tym zawierający:
1) opis planowanego przedsięwzięcia, a w szczególności:
a) charakterystykę całego przedsięwzięcia i warunki użytkowania terenu w fazie budowy i eksploatacji lub użytkowania,
b) główne cechy charakterystyczne procesów produkcyjnych,
c) przewidywane rodzaje i ilości zanieczyszczeń, wynikające z funkcjonowania planowanego przedsięwzięcia;
2) opis elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko, w tym elementów środowiska objętych ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.);
3)opis istniejących w sąsiedztwie lub w bezpośrednim zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia zabytków chronionych na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
3) opis przewidywanych skutków dla środowiska w przypadku niepodejmowania przedsięwzięcia;
4) opis analizowanych wariantów, w tym:
a) wariantu proponowanego przez wnioskodawcę oraz racjonalnego wariantu alternatywnego,
b) wariantu najkorzystniejszego dla środowiska
wraz z uzasadnieniem ich wyboru;
5) określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów, w tym również w przypadku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, a także możliwego transgranicznego oddziaływania na środowisko;
6) uzasadnienie proponowanego przez wnioskodawcę wariantu, ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, w szczególności na:
a) ludzi, rośliny, zwierzęta, grzyby i siedliska przyrodnicze, wodę i powietrze,
b) powierzchnię ziemi, z uwzględnieniem ruchów masowych ziemi, klimat i krajobraz,
c) dobra materialne,
d) zabytki i krajobraz kulturowy, objęte istniejącą dokumentacją, w szczególności rejestrem lub ewidencją zabytków,
e) wzajemne oddziaływanie między elementami, o których mowa w lit. a-d;
7) opis metod prognozowania zastosowanych przez wnioskodawcę oraz opis przewidywanych znaczących oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na środowisko, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótko-, średnio- i długoterminowe, stałe i chwilowe oddziaływania na środowisko, wynikające z:
a) istnienia przedsięwzięcia,
b) wykorzystywania zasobów środowiska,
c) emisji;
8) opis przewidywanych działań mających na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru;
9) jeżeli planowane przedsięwzięcie jest związane z użyciem instalacji, porównanie proponowanej technologii z technologią spełniającą wymagania, o których mowa w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.);
11)wskazanie, czy dla planowanego przedsięwzięcia jest konieczne ustanowienie obszaru ograniczonego użytkowania w rozumieniu przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska, oraz określenie granic takiego obszaru, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących obiektów budowlanych i sposobów korzystania z nich;
10) przedstawienie zagadnień w formie graficznej;
11) przedstawienie zagadnień w formie kartograficznej w skali odpowiadającej przedmiotowi i szczegółowości analizowanych w raporcie zagadnień oraz umożliwiającej kompleksowe przedstawienie przeprowadzonych analiz oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
12) analizę możliwych konfliktów społecznych związanych z planowanym przedsięwzięciem;
13) przedstawienie propozycji monitoringu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na etapie jego budowy i eksploatacji lub użytkowania, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru;
14) wskazanie trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy, jakie napotkano, opracowując raport;
17)streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie, w odniesieniu do każdego elementu raportu;
15) nazwisko osoby lub osób sporządzających raport;
16) źródła informacji stanowiące podstawę do sporządzenia raportu.
Ponadto raport powinien uwzględniać oddziaływanie inwestycji na etapach jej realizacji, eksploatacji i likwidacji, a analiza oddziaływania na klimat akustyczny i jakość powietrza powinna obejmować część opisową, obliczeniową i graficzną.
UZASADNIENIE
W dniu 22 lutego 2011r. inwestor –RSF Sp. z o.o., Kombornia 1, wystąpił z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn. „Budowa minibrowaru w obrębie rozbudowywanego i przebudowywanego budynku dawnego spichlerza, który zmienia sposób użytkowania na budynek hotelowo-gastronomiczny z minibrowarem restauracyjnym” na działce nr ewid. 1085 w miejscowości Kombornia.
Projektowane przedsięwzięcie zalicza się do grupy przedsięwzięć, dla których przeprowadzenie procedury oceny oddziaływania na środowisko może być wymagane, na podstawie art. 63 ust. 1 w związku z art. 59 ust. 1 pkt 2 ustawy, w związku z § 3 ust. 1 pkt 99 oraz pkt 101 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397) tj. odpowiednio- „browary lub słodownie (pkt 99), gorzelnie, zakłady przetwarzające alkohol etylowy oraz wytwarzające napoje alkoholowe (pkt 101).
W związku z powyższym na podstawie art. 64 ust. 1 pkt 1 i 2, art. 156, ustawy wniosek Inwestora został przedłożony do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krośnie w celu wydania opinii o potrzebie przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby – co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
W odpowiedzi Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie pismem z dnia 15 lipca 2011r., znak: WOOŚ-4240.6.18.2011.AD-7, stwierdził potrzebę przeprowadzenia dla planowanego przedsięwzięcia oceny oddziaływania na środowisko i określił zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z art. 66, bez pkt 10 ustawy.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Krośnie wydał opinię sanitarną z dnia 10 marca 2011r., znak PSNZ.465-12/11, stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko ww. przedsięwzięcia oraz zobowiązania Inwestora do sporządzenia raportu oddziaływania na środowisko przedmiotowego przedsięwzięcia, w zakresie zgodnym z art. 66 ust. 1 ustawy.
Przedmiotowe przedsięwzięcie polegało będzie na rozbudowie, przebudowie oraz zmianie sposobu użytkowania budynku dawnego spichlerza na hotel i minibrowar restauracyjny. Przedsięwzięcie planuje się zlokalizować w przyziemiu części rozbudowywanej budynku dawnego spichlerza. Zakłada się produkcję piwa z półproduktu dostarczanego na bieżąco przez dostawcę. Roczna produkcja piwa w mini browarze będzie wynosiła 500 hl. Układ browaru zaprojektowano tak, aby w przypadku zwiększenia asortymentu produkowanego piwa istniała możliwość dołożenia 2 zbiorników fermentacyjnych. (10 hl każdy), bez zwiększenia rocznej produkcji. Produkowane piwo będzie niepasteryzowane.
Mając na uwadze zapisy art. 63 ust. 1 i 2 ustawy, analizując skalę i rodzaj przedsięwzięcia (rozbudowa, przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania budynku dawnego spichlerza na hotel i mini browar restauracyjny na nieruchomości o pow. 6,56 ha), usytuowanie przedsięwzięcia (zespół zabudowań dworskich w Komborni zajmujący pow. 9,13 ha); emisje substancji do środowiska (w czasie realizacji inwestycji wystąpi oddziaływanie na klimat akustyczny i jakość powietrza spowodowane koniecznością użycia ciężkiego sprzętu oraz transportem materiałów budowlanych; podczas eksploatacji przedsięwzięcia wystąpi niekorzystne oddziaływanie przedsięwzięcia na jakość powietrza i klimat akustyczny spowodowane procesami technologicznymi oraz poruszającymi się po terenie zakładu pojazdami samochodowymi), prawdopodobieństwo znacznego oddziaływania inwestycji na środowisko oraz wykorzystanie zasobów naturalnych (m.in. woda, energia elektryczna, gaz ziemny, słód, chmiel, drożdże suche), a także powstawanie podczas prowadzonej produkcji ścieków technologicznych i odorów; uznano, iż planowane przedsięwzięcie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, w tym sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko powinien zawierać i wyjaśniać zagadnienia określone w art. 66 bez pkt 10 ustawy, przede wszystkim: szczegółowy opis planowanego przedsięwzięcia, w tym przewidywane rodzaje i ilości zanieczyszczeń wynikające z funkcjonowania planowanego przedsięwzięcia, oddziaływanie na środowisko analizowanych wariantów, ze szczególnym uwzględnieniem oddziaływania przedsięwzięcia na tereny chronione pod względem akustycznym, na jakość powietrza, gospodarkę wodno-ściekową i opadową. Ponadto raport powinien uwzględniać oddziaływanie inwestycji na etapach jej realizacji, eksploatacji i likwidacji, a analiza oddziaływania na klimat akustyczny i jakość powietrza powinna obejmować część opisową, obliczeniową i graficzną.
Po analizie przedłożonych materiałów, biorąc pod uwagę zakres planowanego przedsięwzięcia, jego lokalizację a także stanowiska organów opiniujących, postanowiono jak w sentencji postanowienia.
Pouczenie:
Na niniejsze postanowienie przysługuje stronom zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie ul. Bieszczadzka 1, za pośrednictwem Wójta Gminy w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia.
Otrzymują:
1. Wojciech Pąprowicz, Kombornia 1
2. Aa
o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn.zm.), zwanej dalej ustawą, po zasięgnięciu opinii Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krośnie
postanawiam
1. Nałożyć obowiązek przeprowadzenie oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia pn. „Budowa minibrowaru w obrębie rozbudowywanego i przebudowywanego budynku dawnego spichlerza, który zmienia sposób użytkowania na budynek hotelowo-gastronomiczny z minibrowarem restauracyjnym” na działce nr ewid. 1085 w miejscowości Kombornia,
2. Określić zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko dla ww. przedsięwzięcia w zakresie zgodnym z wymogami art. 66, bez pkt 10 ustawy, w tym zawierający:
1) opis planowanego przedsięwzięcia, a w szczególności:
a) charakterystykę całego przedsięwzięcia i warunki użytkowania terenu w fazie budowy i eksploatacji lub użytkowania,
b) główne cechy charakterystyczne procesów produkcyjnych,
c) przewidywane rodzaje i ilości zanieczyszczeń, wynikające z funkcjonowania planowanego przedsięwzięcia;
2) opis elementów przyrodniczych środowiska objętych zakresem przewidywanego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko, w tym elementów środowiska objętych ochroną na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.);
3)opis istniejących w sąsiedztwie lub w bezpośrednim zasięgu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia zabytków chronionych na podstawie przepisów o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
3) opis przewidywanych skutków dla środowiska w przypadku niepodejmowania przedsięwzięcia;
4) opis analizowanych wariantów, w tym:
a) wariantu proponowanego przez wnioskodawcę oraz racjonalnego wariantu alternatywnego,
b) wariantu najkorzystniejszego dla środowiska
wraz z uzasadnieniem ich wyboru;
5) określenie przewidywanego oddziaływania na środowisko analizowanych wariantów, w tym również w przypadku wystąpienia poważnej awarii przemysłowej, a także możliwego transgranicznego oddziaływania na środowisko;
6) uzasadnienie proponowanego przez wnioskodawcę wariantu, ze wskazaniem jego oddziaływania na środowisko, w szczególności na:
a) ludzi, rośliny, zwierzęta, grzyby i siedliska przyrodnicze, wodę i powietrze,
b) powierzchnię ziemi, z uwzględnieniem ruchów masowych ziemi, klimat i krajobraz,
c) dobra materialne,
d) zabytki i krajobraz kulturowy, objęte istniejącą dokumentacją, w szczególności rejestrem lub ewidencją zabytków,
e) wzajemne oddziaływanie między elementami, o których mowa w lit. a-d;
7) opis metod prognozowania zastosowanych przez wnioskodawcę oraz opis przewidywanych znaczących oddziaływań planowanego przedsięwzięcia na środowisko, obejmujący bezpośrednie, pośrednie, wtórne, skumulowane, krótko-, średnio- i długoterminowe, stałe i chwilowe oddziaływania na środowisko, wynikające z:
a) istnienia przedsięwzięcia,
b) wykorzystywania zasobów środowiska,
c) emisji;
8) opis przewidywanych działań mających na celu zapobieganie, ograniczanie lub kompensację przyrodniczą negatywnych oddziaływań na środowisko, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru;
9) jeżeli planowane przedsięwzięcie jest związane z użyciem instalacji, porównanie proponowanej technologii z technologią spełniającą wymagania, o których mowa w art. 143 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.);
11)wskazanie, czy dla planowanego przedsięwzięcia jest konieczne ustanowienie obszaru ograniczonego użytkowania w rozumieniu przepisów ustawy Prawo ochrony środowiska, oraz określenie granic takiego obszaru, ograniczeń w zakresie przeznaczenia terenu, wymagań technicznych dotyczących obiektów budowlanych i sposobów korzystania z nich;
10) przedstawienie zagadnień w formie graficznej;
11) przedstawienie zagadnień w formie kartograficznej w skali odpowiadającej przedmiotowi i szczegółowości analizowanych w raporcie zagadnień oraz umożliwiającej kompleksowe przedstawienie przeprowadzonych analiz oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;
12) analizę możliwych konfliktów społecznych związanych z planowanym przedsięwzięciem;
13) przedstawienie propozycji monitoringu oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na etapie jego budowy i eksploatacji lub użytkowania, w szczególności na cele i przedmiot ochrony obszaru Natura 2000 oraz integralność tego obszaru;
14) wskazanie trudności wynikających z niedostatków techniki lub luk we współczesnej wiedzy, jakie napotkano, opracowując raport;
17)streszczenie w języku niespecjalistycznym informacji zawartych w raporcie, w odniesieniu do każdego elementu raportu;
15) nazwisko osoby lub osób sporządzających raport;
16) źródła informacji stanowiące podstawę do sporządzenia raportu.
Ponadto raport powinien uwzględniać oddziaływanie inwestycji na etapach jej realizacji, eksploatacji i likwidacji, a analiza oddziaływania na klimat akustyczny i jakość powietrza powinna obejmować część opisową, obliczeniową i graficzną.
UZASADNIENIE
W dniu 22 lutego 2011r. inwestor –RSF Sp. z o.o., Kombornia 1, wystąpił z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn. „Budowa minibrowaru w obrębie rozbudowywanego i przebudowywanego budynku dawnego spichlerza, który zmienia sposób użytkowania na budynek hotelowo-gastronomiczny z minibrowarem restauracyjnym” na działce nr ewid. 1085 w miejscowości Kombornia.
Projektowane przedsięwzięcie zalicza się do grupy przedsięwzięć, dla których przeprowadzenie procedury oceny oddziaływania na środowisko może być wymagane, na podstawie art. 63 ust. 1 w związku z art. 59 ust. 1 pkt 2 ustawy, w związku z § 3 ust. 1 pkt 99 oraz pkt 101 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. Nr 213, poz. 1397) tj. odpowiednio- „browary lub słodownie (pkt 99), gorzelnie, zakłady przetwarzające alkohol etylowy oraz wytwarzające napoje alkoholowe (pkt 101).
W związku z powyższym na podstawie art. 64 ust. 1 pkt 1 i 2, art. 156, ustawy wniosek Inwestora został przedłożony do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krośnie w celu wydania opinii o potrzebie przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby – co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
W odpowiedzi Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie pismem z dnia 15 lipca 2011r., znak: WOOŚ-4240.6.18.2011.AD-7, stwierdził potrzebę przeprowadzenia dla planowanego przedsięwzięcia oceny oddziaływania na środowisko i określił zakres raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z art. 66, bez pkt 10 ustawy.
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Krośnie wydał opinię sanitarną z dnia 10 marca 2011r., znak PSNZ.465-12/11, stwierdził brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko ww. przedsięwzięcia oraz zobowiązania Inwestora do sporządzenia raportu oddziaływania na środowisko przedmiotowego przedsięwzięcia, w zakresie zgodnym z art. 66 ust. 1 ustawy.
Przedmiotowe przedsięwzięcie polegało będzie na rozbudowie, przebudowie oraz zmianie sposobu użytkowania budynku dawnego spichlerza na hotel i minibrowar restauracyjny. Przedsięwzięcie planuje się zlokalizować w przyziemiu części rozbudowywanej budynku dawnego spichlerza. Zakłada się produkcję piwa z półproduktu dostarczanego na bieżąco przez dostawcę. Roczna produkcja piwa w mini browarze będzie wynosiła 500 hl. Układ browaru zaprojektowano tak, aby w przypadku zwiększenia asortymentu produkowanego piwa istniała możliwość dołożenia 2 zbiorników fermentacyjnych. (10 hl każdy), bez zwiększenia rocznej produkcji. Produkowane piwo będzie niepasteryzowane.
Mając na uwadze zapisy art. 63 ust. 1 i 2 ustawy, analizując skalę i rodzaj przedsięwzięcia (rozbudowa, przebudowa oraz zmiana sposobu użytkowania budynku dawnego spichlerza na hotel i mini browar restauracyjny na nieruchomości o pow. 6,56 ha), usytuowanie przedsięwzięcia (zespół zabudowań dworskich w Komborni zajmujący pow. 9,13 ha); emisje substancji do środowiska (w czasie realizacji inwestycji wystąpi oddziaływanie na klimat akustyczny i jakość powietrza spowodowane koniecznością użycia ciężkiego sprzętu oraz transportem materiałów budowlanych; podczas eksploatacji przedsięwzięcia wystąpi niekorzystne oddziaływanie przedsięwzięcia na jakość powietrza i klimat akustyczny spowodowane procesami technologicznymi oraz poruszającymi się po terenie zakładu pojazdami samochodowymi), prawdopodobieństwo znacznego oddziaływania inwestycji na środowisko oraz wykorzystanie zasobów naturalnych (m.in. woda, energia elektryczna, gaz ziemny, słód, chmiel, drożdże suche), a także powstawanie podczas prowadzonej produkcji ścieków technologicznych i odorów; uznano, iż planowane przedsięwzięcie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, w tym sporządzenia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko powinien zawierać i wyjaśniać zagadnienia określone w art. 66 bez pkt 10 ustawy, przede wszystkim: szczegółowy opis planowanego przedsięwzięcia, w tym przewidywane rodzaje i ilości zanieczyszczeń wynikające z funkcjonowania planowanego przedsięwzięcia, oddziaływanie na środowisko analizowanych wariantów, ze szczególnym uwzględnieniem oddziaływania przedsięwzięcia na tereny chronione pod względem akustycznym, na jakość powietrza, gospodarkę wodno-ściekową i opadową. Ponadto raport powinien uwzględniać oddziaływanie inwestycji na etapach jej realizacji, eksploatacji i likwidacji, a analiza oddziaływania na klimat akustyczny i jakość powietrza powinna obejmować część opisową, obliczeniową i graficzną.
Po analizie przedłożonych materiałów, biorąc pod uwagę zakres planowanego przedsięwzięcia, jego lokalizację a także stanowiska organów opiniujących, postanowiono jak w sentencji postanowienia.
Pouczenie:
Na niniejsze postanowienie przysługuje stronom zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie ul. Bieszczadzka 1, za pośrednictwem Wójta Gminy w terminie 7 dni od dnia otrzymania postanowienia.
Otrzymują:
1. Wojciech Pąprowicz, Kombornia 1
2. Aa