Czy istnieje jakaÅ› zalecana kolejność sprawozdawania zadaÅ„ w ramach poszczególnych zasad?
Nie, harmonogram zaliczania dotyczy JEDYNIE zadaÅ„ obligatoryjnych. Jednostki uczestniczÄ…ce w akcji decydujÄ… o tym jakie zadania obligatoryjne bÄ™dÄ… sprawozdawane w pierwszej kolejnoÅ›ci (do 1 wrzeÅ›nia). Radzimy najpierw zaplanować sprawozdania tych zadaÅ„, które macie już PaÅ„stwo przynajmniej częściowo wdrożone. Harmonogram wdrażania zadaÅ„ fakultatywnych zależy od decyzji jednostki samorzÄ…du terytorialnego. ZachÄ™camy jednak do jak najwczeÅ›niejszego sprawozdawania zadaÅ„. Da to PaÅ„stwu czas na ewentualne korekty gdyby okazaÅ‚o siÄ™, że zadanie nie speÅ‚nia wymaganych standardów.
Czy można sprawozdać zadanie obligatoryjne zrobione już wczeÅ›niej, czy istnieje wówczas obowiÄ…zek wykonania w zamian za to jakiegoÅ› zadania fakultatywnego (w ramach danej zasady)?
Jeżeli wdrożone rozwiązanie spełnia WSZYSTKIE standardy zadania może zostać sprawozdane w ramach akcji. W takim przypadku nie ma obowiązku realizacji zadania fakultatywnego (w ramach zasady). Zawsze jednak zachęcamy do podejmowania realizacji zadań fakultatywnych.
Czy jednostka samorządu terytorialnego będzie miała możliwość wprowadzenia w ciągu roku dodatkowych zadań?
Jednostka po zadeklarowaniu do 28 lutego zadań fakultatywnych będzie miała możliwość wprowadzenia jednej zmiany. Zmiana ta może polegać na wprowadzeniu jednego dodatkowego zadania LUB wycofaniu się z realizacji jednego zadania.
Czy akcja będzie kontynuowana po grudniu 2005 roku?
Akcja trwa od 1 stycznia do 31 grudnia 2005. Obecnie nie przewidujemy przedłużenia akcji.
Jakie będą konsekwencje nie zrealizowania jakiegoś zadania obligatoryjnego?
W przypadku nie zrealizowania zadania obligatoryjnego jednostka nie otrzyma certyfikatu uczestnictwa w akcji społecznej Przejrzysta Polska.
SamorzÄ…d dla odróżnienia zarzÄ…dzeÅ„ organu wykonawczego od zarzÄ…dzeÅ„ kierownika jednostki organizacyjnej w regulaminie urzÄ™du wprowadziÅ‚ możliwość wydawania przez kierownika urzÄ™du pism okólnych, które majÄ… charakter zarzÄ…dzeÅ„, ale innÄ… nazwÄ™. Czy opisany sposób może być sprawozdany i speÅ‚ni warunek wprowadzenia np. procedury zarzÄ…dzeniem kierownika jednostki?
Tak, należy jedynie w komentarzu powołać się na stosowny zapis w regulaminie i wpisać wyjaśnienia .
Czy jednostki samorzÄ…du terytorialnego otrzymajÄ… loginy i hasÅ‚a dla monitorujÄ…cy organizacji pozarzÄ…dowych, czy może bÄ™dÄ… to te same loginy, które maja jednostki?
Zadaniem jednostki samorzÄ…du terytorialnego bÄ™dzie tylko poinformowanie o adresie WWW.przejrzystapolska.pl/monitoring , pod którym organizacje pozarzÄ…dowe po wypeÅ‚nieniu odpowiedniego formularza otrzymajÄ… login i hasÅ‚o. Informacja o tym adresie zostanie również pod koniec maja umieszczona na stronie akcji i w Gazecie Wyborczej. Jednostki nie bÄ™dÄ… zaangażowane w obsÅ‚ugÄ™ organizacyjna monitoringu spoÅ‚ecznego.
Kiedy organizacje pozarządowe będą mogły wchodzić na stronę i otrzymywać loginy i hasła?
Strona zostanie uruchomiona na przełomie kwietnia i maja 2005.
Czy samorzÄ…dy mogÄ… rozszerzyć obowiÄ…zek wykonywania niektórych zadaÅ„ na jednostki organizacyjne inne niż urzÄ…d?
Tak, zależy to tylko od jednostki samorządu terytorialnego.
Czy jest możliwość zmiany zadań fakultatywnych?
W ramach dopuszczalnej jednej zmiany można wycofać siÄ™ z wykonywania zadania. Natomiast do koÅ„ca czerwca można dodać lub zrezygnować z trzech zadaÅ„ (rezygnacja z realizacji nie równa siÄ™ koniecznoÅ›ci wyboru na to miejsce nowych zadaÅ„).
Kto powinien prowadzić działania "kontrolne i oceniające" pojawiające się w wielu zadaniach?
Działania kontrolne i oceniające swoją działalność powinien pełnić urząd. Urząd wdraża procedury, na bieżąco monitoruje i ocenia ich funkcjonowanie, a wnioski z przeprowadzonej oceny uwzględnia w działaniach korygujących